GC#103 Clock tower of Nafplio (Grecja)

20:28 BrokenBrancH 0 Comments

Długo oczekiwany autobus prowadzący do Nafplio w końcu przyjechał. Zapowiadało się na godzinną podróż. Wchodząc do autobusu zauważyliśmy, że mamy numerowane miejsca jednak każdy siadał jak mu było wygodnie, więc nasze były już zajęte, lecz na przystankach mieszkańcy domagali się swoich krzeseł, niczym najlepszych miejsc w sali kinowej. Podróż była bardzo wygodna, po drodze zaliczyliśmy kilka przystanków, aż w końcu dotarliśmy do miejsca docelowego - Nafplio, która w latach 1823-1834 była dawną stolicą Grecji po odzyskaniu niepodległości. W mieście spędziliśmy praktycznie cały dzień, szwendając się tu i ówdzie. Zaczęliśmy od wzgórza - Akronafplia, z tytułową wieżą u góry. Podejście nie było zbyt strome, szliśmy asfaltową drogą około 20 minut w temperaturze 36 stopni - upał dawał się we znaki. Niestety, źle się przygotowałem do zdobycia skrzynki i kiedy zeszliśmy na dół, okazało się, że jednak muszę wejść tam jeszcze raz - pozostawiając żonę w cieniu :). Skrzyneczka, której szukałem to pojemnik po filmie o symbolu GC14CHW, schowany w murze wieży. Niegdyś na tym terenie mieściło się więzienie, wokoło porasta kaktusowy las opuncji a z góry mamy świetny widok na zatokę z twierdzą. Odłożyłem szybko na miejsce pojemnik, ponieważ zaczęli się zbierać turyści wokoło, ale nic nie zauważyli podejrzanego (pewnie zszedł na "jedyneczkę") i udałem się do czekającej w cieniu żony, która już troszkę się pewnie niecierpliwiła. Resztę dnia spędziliśmy już w miasteczku.